Monday, March 2, 2015

My Ideal Japanese Winter Vacation

Hey Guys!!! Whaddup..?!
Wah,it's been a  long time since I share a story again on my blog. Setelah disibukin sama Skripsi-sayang dan all stuff, akhirnya bisa curhat lagi di blog. hehehe


If you guys are following Benakribo, Moinblog, Mahacakrie and Aulion's Instagrams may know, abis liburan kemana mereka berempat ini. Yap! Ke Jepang!!! Like oh my God! It's one of my dream trips ever! Kenapa Jepang? Karena I love Japanese culture and fashion so much! Fashion style Jepang, makanannya, the music I mean I almost love everything about Japan! Apalagi mereka liburan pas lagi musim Salju :( Siapa orang Indonesia yang gak penasaran gimana rasanya salju?!

Ok, first of all I was amazed by seeing this rainbow artRAVE atmosphere in ANA Airlines.

photo credit : Aulion

And because they went there in Winter season, who can't resist to wear Fall/Winter Fashion collection? Rasanya pengen banget pake baju2 winter kaya long coat or layered style gitu. Tapi kalau di Jakarta yang ada kepanasan :(

photo credit : TokyoFaces.com
Oiya, mereka pas di Jepang naik transportasi kereta (Tokyo Rail Days) yang super fancy cool and kawaiiiii untuk menuju lokasi wisata >.< Salah satunya adalah kereta Shinkansen Bullet Train.

photo by Mahacakrie
Di Jepang mereka dapet kesempatan untuk ngeliat Bunga Sakura yang lagi blooming di Kawazu dan juga Gunung Fuji yang biasa kita liat di film-film Jepang ataupun Anime! Uh, so beautiful <3 I really wanna touch the real sakura dan ngerasain tekstur bunga sakura yang sesungguhnya.

photo by Mahacakrie
photo by Mahacakrie
photo by Mahacakrie
Yesterday, when I met ka Bintang, she told me that they also got a chance to experience the real Japanese culture like Ninja & Geisha in Edo Wonderland. And it was an amazing performance!


photo by Mahacakrie
photo by Mahacakrie

And here it is the BEST PART of visiting Japan when it comes to Winter Season...

photo by Mahacakrie

Bukan, ini bukan foto di Eropa atau benua kebarat2an sana.. This is taken from JAPAN and it is

Gala Yuzawa!

Jadi, Gala Yuzawa itu salah satu tempat yang direkomendasikan bagi para turis yang ingin merasakan kegembiraan liburan musim dingin di Jepang. Ski resort ini hanya berjarak 77 menit dengan shinkansen dari stasiun Tokyo. Mencapai “snowy wonderland” ini tidak perlu mengganti kereta karena dengan shinkansen bisa langsung tiba di Gala Yuzawa Ski Resort.

Gila gak kebayang gimana serunya naik gondola, main salju and main ski disana <3 What a dream to experience!

photo by Mahacakrie
photo by Benakribo
Buat yang ada rencana ke Jepang deket-deket ini, I totally recommend to visit Gala Yuzawa because you can experience the amazing winter there! You can check the full information in JPRail website. Karena informasi sekaligus promo wisata ini bisa kalian booking langsung di :
Website resmi:        http://www.jp-rail-id.com/products/gala-yuzawa/
Facebook page:        https://www.facebook.com/id.jprail

 
berpartisipasi dalam “My Ideal Japanese Winter Vacation” Blog Competition [6]
JR East (Tokyo Rail Days) Official Website

3 comments:

  1. are you going to Japan if you win this competition????? omg

    ReplyDelete
  2. wow! its such a fuckin' cool! Youve to go there kaakk

    ReplyDelete